Hari kelima
Assalamualaikum :)

Hey, lama tak mengarut kat sini. Yeah, well, umm, harini masuk hari ke 5. Kawan- kawan dah pergi PLKN. So sad T__T Takde kawan nak mengumpat, nak bergosip, nak mengadu itu ini. Okay memang ramai kata Yang patah tumbuh, yang hilang berganti. But seriously, I don't need the new one. Buat masa ini, tak. Masih perlukan kawan kawan yang lama. Masih perlukan Opie, untuk bergosip. Masih perlukan Nabihah untuk bergaduh. Masih perlukan Fuad untuk share problems. Masih perlukan Aishah untuk menganjing orang. Masih perlukan semua. The day when they have to go to PLKN, I feel like I'll gonna be lonely. No friends. No. No. Sebenarnya, nak taip post ni pun dalam keadaan yang serba salah.

On wechat, terbaca status Wani, dia rindu Yayan dia. Then ada yang comment " sama :( " . And yeah , termasuk aku. Bukan lah aku rindu Yayan dia juga. Haha, cuma rindu suasana dulu. Ada problem apa apa, on wechat, cerita kat Opie. Takpun on facebook, cerita kat Nabihah. Tapi sekarang, it's different.

Totally different.

Perasaan rindu, makin hari makin ada. Teringin sangat p jenguk kawan kawan yang ada kat PLKN. Yang dekat tu maybe boleh. Tapi Nabihah? Pahang kot T____T Jauh betul. Ada kawan kawan yang kata :

Them: Haa, dulu banggakan sangat Pahang. Kan kawan kawan kau dapat kat Pahang

Me: " Ehh rasa nak tapak kan ajee mulut sesiapa yang cakap centu. Sabar hati, sabar "

Ada hikmah. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Jeles dengan kawan kawan yang dapat PLKN. Jangan mengeluh, ucap Alhamdulillah. Allah nak pelihara iman kita, mungkin . ^^,

Pesanan buat kawan kawan yang di PLKN ; 

Kalau awak rasa, awak mungkin akan rindu kan kawan kawan yang dekat sini, jangan mengeluh. Kawan kawan awak yang kat sini mesti rindu kan awak juga. Jaga iman, jaga diri, jaga solat, jaga tingkah laku.  Doa saya mengiringi awak semua. Saya sayang awak :) 
With Love ,
Syaidatul Mardiana Omar, aka Dian 


new past